Menüü

Avaleht / Kasulikku / Tööbik – töökeskkonna haldusvahend Eesti ettevõtetele / Korduma kippuvad küsimused

Korduma kippuvad küsimused

  • Olen ettevõtte töökeskkonnaspetsialist. Tööbikusse sisse logimisel kuvatakse, et mul puuduvad vajalikud õigused. Kes saab neid õiguseid anda?

Esmasel registreerimisel Tööbiku keskkonnas peab seda tegema kas äriregistris B-kaardile kantud isik või eesti.ee portaali administraatori õigustes isik. Tegemist on ühekordse toiminguga. Nimetatud isikutel on Tööbiku keskkonnas vaikimisi kõige suuremad, töökeskkonnaspetsialisti, õigused. Selles rollis saab ettevõtte andmeid lisada, muuta ning kustutada. Töökeskkonnaspetsialistile on võimalik anda volitus. Seda tuleb teha Tööbiku keskkonnas.

Esmaseks registreerimiseks:

  1. Minge www.tööbik.ee.
  2. Valige „Sisene Eesti.ee kaudu“.
  3. Eesti.ee-s tuleb üleval paremas nurgas siseneda rollis „kodanik“ ning kinnitada valik.
  4. Lehe allosas asub kollane kast: „Teenuse kasutamiseks tuleb siseneda välisesse süsteemi.“ Vajutage hüperlingil „sisene“.
  5. Kui kõik on läinud õigesti, siis olete saanud Tööbiku süsteemi. Sealt avaneb Teil ülevaade, millistes ettevõtetes on teil esindus- ja millistes kasutusõigus. Esindusõiguse rolli kasutades saate muuta, lisada ja kustutada andmeid ettevõtte kohta ning volitada isikuid, kasutusõiguse rollis näete endaga seotud andmeid.
  6. Valige ettevõte, kus on teil olemas esindusõigus vajutades nupule „Sisene“.
  7. Tööbik palub lisada Teil ettevõttesse töötaja. Täitke lahtrid enda andmetega.
  8. Kui teil on olemas õiged volitused, siis olete saanud Tööbiku süsteemi ning saate hakata korraldama ja kaardistama oma töökeskkonda.

Volitamiseks:

  1. Lisage töötaja, vajutades nupule „+ Lisa töötaja“.
  2. Täitke andmed ning tehke linnuke „Töökeskkonnaspetsialist“ rolli ees. Kindlasti jälgige, et linnuke oleks tehtud ka rolli ees „Töötaja“.
  3. Järgmine kord sisse logides, saab volitatud isik näha kogu ettevõtte profiili. Tal on tekkinud esindusõigus konkreetses ettevõttes ning isik saab andmeid lisada, muuta ja kustutada.

NB! Volituste jagamisega olge ettevaatlik, sest andmed, mida töökeskkonnaspetsialist on Tööbikusse kandnud võivad olla tundlikud.

  • Oleme avaliku sektori asutus. Kas saame samuti võtta oma töökeskkonna korraldamiseks kasutusele Tööbiku?

Ka avaliku sektori asutustel on võimalik kasutada Tööbiku keskkonda. Asutusi ei ole kantud äriregistrisse, aga suuremal osal asutustest on määratud eesti.ee keskkonnas administraatorid. Selleks, et teada saada, kes on Teie asutuse administraator, saatke kiri info@toobik.ee. Kui asutusele ei ole administraatorit määratud, saab asutuse allkirjaõiguslik isik saata taotluse (vorm .doc (37 kB) või .odt (10 kB) formaadis)  aadressil help@ria.ee või paberil postiga aadressile Riigi Infosüsteemi Amet, Pärnu mnt 139a, Tallinn, 11317.

  • Ettevõtte juhatuse liige on välismaalane, kellel ei ole Eestis väljastatud isikukoodi. Kas saame samuti võtta oma töökeskkonna korraldamiseks kasutusele Tööbiku?

Juhul, kui Teie ettevõtte juhatuse liige ei oma isikukoodi, siis on vajalik määrata ettevõttele eesti.ee portaali administraatori õigustesse isik, kellel isikukood olemas on. Selleks, et teada saada, kas Teie ettevõttele on juba määratud administraator, saatke kiri info@toobik.ee. Kui ettevõttele ei ole administraatorit määratud, saab asutuse allkirjaõiguslik isik saata taotluse (eestikeelne taotlus ning ingliskeelne taotlus) aadressil help@ria.ee või paberil postiga aadressile Riigi Infosüsteemi Amet, Pärnu mnt 139a, Tallinn, 11317.

  • Olen ettevõtte juhatuse liige ning soovin siseneda Tööbikusse. Eesti.ee portaalis tuleb veateade, et mul puuduvad vastavad õigused. Mida teha?

Probleem võib olla järgnev:

Eesti. ee keskkonnas ei tule Teil sisse logides allossa kollast kasti, kus on kirjas: " Teenuse kasutamiseks tuleb siseneda välisesse süsteemi. Sisene". Sellisel juhul üritate sisse logida vales rollis. Tööbikusse sisselogimiseks on vajalik, et Teie rolliks on „kodanik“. Seda saate muuta eesti.ee portaalis üleval paremal rippmenüüst:

__thumb_-2-Toobik_tutvustus_6.png

Rolli valimiseks vajuta „Kinnita valik“.

Teie veebilehitseja (browser) blokeerib hüpikaknaid (pop-up). Selle vea tunnete ära, kui näete sisse logimise lehe allosas kollast kasti, kus on kirjas: " Teenuse kasutamiseks tuleb siseneda välisesse süsteemi. Sisene". Vajutate "Sisene" lingil, aga midagi ei juhtu. Sellisel juhul tuleb veebilehitseja seadetest lubada eesti.ee portaalil hüpikaknaid.

Nende lubamiseks toimige palun järgnevalt:

  • kui Teie veebilehitsejaks on Internet Explorer, valige menüüst „Tools“ (Tööriistad), seejärel osutage punktile „Pop-up Blocker“ (Hüpikublokk) ning valige „Turn off Pop-up Blocker“ (Lülita hüpikublokk välja). Hüpikud saab välja lülitada ka dokumendi nimele vajutades lehe allossa tekkinud  "Allow once" nupu abil. 
  • kui Teie veebilehitsejaks on Mozilla Firefox, siis valige menüüribalt „Tools“ (Tööriistad) või valige selle puudumisel nupp „Firefox“, seejärel valige „Options“ (Sätted). Avanenud aknas valige lipik "Content" (Sisu) ning eemaldage linnuke "Block pop-up windows" (Hüpikaknad blokeeritakse) eest.
  • kui Teie veebilehitsejaks on Google Chrome, vajutage aadressirea lõpus olevat punase ristiga aknaikooni ning valige „Always show pop-ups from this site“ (Näita alati hüpikuid [saidilt]). Eesti.ee portaalis on soovitatav jätta hüpikud lubatuks.
  • kui Teie veebilehitsejaks on Safari, vajutage vasakul üleval olevale Safari kirjale ning valige "Block Pop-Up Windows" või vajutage "Safari" -> Preferences -> Security ja eemaldage linnuke "Block pop-up windows" eest.

Kui Te ei näe veebilehitsejas nuppu "Tools" vajutage klaviatuuril nuppu "Alt".

  • Ettevõtte juhatuse liige andis mulle volitused eesti.ee portaalis, aga Tööbikusse sisenedes annab tühja loetelu ettevõtte valikutest. Mida teha?

Tööbiku kasutamise õiguste volitamine käib Tööbiku keskkonnas. Eesti.ee portaalis antud õigused ei anna volitusi Tööbiku keskkonnas.

Esmasel registreerimisel Tööbiku keskkonnas peab seda tegema kas äriregistris B-kaardile kantud isik või eesti.ee portaali administraatori õigustes isik. Tegemist on ühekordse toiminguga. Nimetatud isikutel on Tööbiku keskkonnas vaikimisi kõige suuremad, töökeskkonnaspetsialisti, õigused. Selles rollis saab ettevõtte andmeid lisada, muuta ning kustutada. Töökeskkonnaspetsialistile on võimalik anda volitus. Seda tuleb teha Tööbiku keskkonnas.

Esmaseks registreerimiseks:

  1. Minge www.tööbik.ee.
  2. Valige „Sisene Eesti.ee kaudu“.
  3. Eesti.ee-s tuleb üleval paremas nurgas siseneda rollis „kodanik“ ning kinnitada valik.
  4. Lehe allosas asub kollane kast: „Teenuse kasutamiseks tuleb siseneda välisesse süsteemi.“ Vajutage hüperlingil „sisene“.
  5. Kui kõik on läinud õigesti, siis olete saanud Tööbiku süsteemi. Sealt avaneb Teil ülevaade, millistes ettevõtetes on teil esindus- ja millistes kasutusõigus. Esindusõiguse rolli kasutades saate muuta, lisada ja kustutada andmeid ettevõtte kohta ning volitada isikuid, kasutusõiguse rollis näete endaga seotud andmeid.
  6. Valige ettevõte, kus on teil olemas esindusõigus vajutades nupule „Sisene“.
  7. Tööbik palub lisada Teil ettevõttesse töötaja. Täitke lahtrid enda andmetega.
  8. Kui teil on olemas õiged volitused, siis olete saanud Tööbiku süsteemi ning saate hakata korraldama ja kaardistama oma töökeskkonda.

Volitamiseks:

  1. Lisage töötaja, vajutades nupule „+ Lisa töötaja“.
  2. Täitke andmed ning tehke linnuke „Töökeskkonnaspetsialist“ rolli ees. Kindlasti jälgige, et linnuke oleks tehtud ka rolli ees „Töötaja“.
  3. Järgmine kord sisse logides, saab volitatud isik näha kogu ettevõtte profiili. Tal on tekkinud esindusõigus konkreetses ettevõttes ning isik saab andmeid lisada, muuta ja kustutada.

NB! Volituste jagamisega olge ettevaatlik, sest andmed, mida töökeskkonnaspetsialist on Tööbikusse kandnud võivad olla tundlikud.

  • Lisan töötajatele koolitusi ning tervisekontrolle ka ajaloost ning ei leia õiget teenuseosutajat. Kuidas neid juurde saada?

Lõppenud litsentsiga ettevõtteid lisame avalduse alusel. Juhul kui nimistust puudub koolitaja või tervisekontrolli läbiviija, siis anda sellest teada aadressil info@toobik.ee. Lisage ettevõtte nimi ning registrikood.

  • Töötajate lisamisel on kohustuslikuks väljaks töötaja meiliaadress. Mida teha, kui töötajatel meiliaadressi ei ole?

Töötaja meiliaadress on vajalik, et töötaja saaks sisse logimisel tellida enda raporti meilile. Kui meiliaadressi töötajatel ei ole, siis on kõige lihtsam panna ettevõtte üldaadress.

  • Kes näevad minu ettevõtte andmeid, mis on Tööbikusse sisestatud?

Tööbikus on kasutusel erinevad rollid, mis tagavad erinevaid õiguseid:

  1. Töökeskkonnaspetsialist: vaikimisi on see ettevõtte juhatuse liikmetel. Seda saab volitada ning selle õigusega on võimalik näha kogu ettevõtte profiili, lisada, muuta ja kustutada andmeid ja anda edasi õiguseid. Õiguste volitamisel kindlasti tähele panna, et töökeskkonnaspetsialisti valides oleks ka töötaja rolli ette tehtud linnuke, vastasel korral antud ettevõtet Tööbiku sisse logimisel ei kuvata.
  2. Töötaja: roll tekib, kui sisestatakse töötaja isikukood. Selles rollis on võimalik ka sisse logida, aga kuvatakse vaid konkreetse isikuga seotud andmed. Andmeid ei ole võimalik lisada, muuta ega kustutada.
  3. Esmaabiandja, töökeskkonnavolinik, töökeskkonna nõukogu liige, tuleohutuse eest vastutaja: rollid on informatiivsed ega anna lisaõigusi. Nende õiguste korral näeb kasutaja end töötaja rollis (kui ei ole samale isikule antud ka töökeskkonnaspetsialisti õiguseid).

Kolmandad isikud (sh Sotsiaalministeerium ja Tööinspektsioon) Tööbikusse kantud andmetele ligi ei pääse ega näe neid. Sellest tulenevalt ei vastuta Sotsiaalministeerium ega Tööinspektsioon sisestatud andmete õigsuse eest.

  • Kuidas oleks õige alustada andmete kandmist Tööbikusse?

Tööbiku keskkonnas on võimalik viia läbi töökeskkonna riskianalüüs ja hoida peal silma igapäevastel töökeskkonnaalastel tegevustel nagu töötajate juhendamine, koolitamine, terviskontrollide läbiviimine jmt.

Töökeskkonna riskianalüüsi läbiviimiseks:

  • Kaardista ettevõtte töökeskkond, lisades kõik ettevõttes kasutusel olevad tööruumid, töövahendid, ametid ja töölaadid. Alusta kaardistamist tööruumide lisamisest, valides avakuvalt või „Tööruum“ teemalehelt  „+ Lisa tööruum“. Kui oled tööruumid kaardistanud, jätka töövahendite kaardistamisega, valides avakuvalt või „Töövahendid“ teemalehelt „+ Lisa töövahend“. Jätka sama tegevust ka ametite ja töölaadide kirjeldamisel.
  • Järgnevalt vali avakuvalt „Ohutegurid“ ja vajuta seejärel „+ Lisa ohutegur“ kaardistamaks tööruumidest, töövahenditest, ametitest ja töölaadidest tulenevad ohutegurid. Lisa kõik ettevõtte töökeskkonna ohutegurid.
  • Töökeskkonna ohutegurite riskitaset saad hinnata vajutades avakuval „Riskihaldus“.
  • Kõige viimasena kaardista ettevõtte töötajad, valides avakuval „+ Lisa töötaja“.  Tööbikusse sisestatud töötajad leiad avakuval „Töötajad“.
  • Töötaja nimel klikkides avaneb töötaja profiil. Järgnevalt seo iga töötaja tööruumi, töövahendite, ameti ja töölaadidega, valides iga nimetatud teema all „+ Lisa“.
  • Ülaltoodud sammude järgmisel ja Tööbiku põhjalikul täitmisel on riskianalüüs valmis.

Iga töötaja kohta tekib Tööbikus isiklik profiil, kus saab lisada, muuta ja kustutada andmeid. Lisaks saab lisada töötajale tegevusi nagu juhendamine, koolitamine, tervisekontroll. Tulevikus toimuvad tegevused ilmuvad Tööbiku avakuvale ning teemalehele „Tegevused“.

  • Kuidas tagada riskianalüüsi säilimine seaduses sätestatud kohustusest tulenevalt 55 aastat?

    Töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud tööandja kohustuste hulgas on lisaks riskianalüüsi läbiviimisele ka ette nähtud kirjalik vorm ning säilitamine 55 aastaks. Tööbiku keskkond näitab aga ettevõtte viimast seisu. Selleks, et tõendada riskianalüüsi olemasolu teatud ajal, soovitame kord aastas (vajadusel sagedamini) laadida alla kõikide töötajate isikuraportid. Valides teemalehelt „Töötajad“ kõik isikud ja andes käskluse „Saada raportid mailile“, tulevad isikuraportid sisselogitud isiku e-posti aadressile .zip faili formaadis. Kui see digiallkirjastada, jääb dokumendile külge ka ajatempel.

Külastusi 7020, sellel kuul 7020

Võta ühendust

Teksti suurus

Reavahe suurus

Kontrastsus

Ligipääsetavusest

Tooelu.ee loomisel on peetud silmas, et siin avaldatav info oleks kättesaadav ja kasutatav võimalikult paljudele inimestele.

Loe lisaks