Avaleht / Uudised

Seitse nõuannet ettevõtjatele stressi vähendamiseks

27.03.2015


Me kõik oleme vastuvõtlikud stressile, eriti on seda aga pidevas ajapuuduses ja sageli üle töötanud ettevõtjad. Olgu tegemist pingelise tootearendusprotsessi, uute klientidega läbirääkimiste või töötaja vallandamisega, võivad nendest tegevustest esile kerkivad emotsioonid tekitada stressi. On praktiliselt võimatu täita kõiki päeva jooksul endale seatud ülesandeid ja eesmärke. Paraku tuleb leppida tõdemusega, et ööpäevas on 24 tundi ja nädalas 7 päeva.

Kuigi infoajastul on väga lihtne leida palju erinevaid statistilisi uurimusi selle kohta, kuidas pidev stress põhjustab lõpuks tõsiseid tervisehädasid, peaksid mõned numbrid siiski panema kukalt kratsima. Neid lihtsalt pole võimalik ignoreerida. Ameerika Stressi Instituudi andmete kohaselt stress mitte ainult ei suurenda mõnda südamehaigusse jäämise võimalust 40 protsendi võrra, vaid tõstab südameataki ja –rabanduse saamise võimalust koguni 50 protsenti. Et sellistest ebameeldivustest pääseda soovitab Entrepreneur.com mõningaid nippe, mis aitavad kasvõi korraks lõdvaks lasta.

Osta endale öko-madrats

Igapäevane mõistlik uneaeg mõjutab kindlasti sinu tervist ja üldist enesetunnet. Kui tunned igal hommikul, et justkui polegi saanud magada, siis viga võib peituda madratsis, millel magad. Kui soetad endale 100 protsenti naturaalse ja allergeenidest vaba madratsi võid lahti saada aevastamisest, sügelusest ja pidevast rahutusest, mis kõik võivad segada rahulikku und. Unustada ei tohiks ka iga kuue kuu tagant patja vahetada.

Võta mõned massaažiseansid

Miljonid inimesed üle maailma külastavad aeg-ajalt massaažiterapeute, et maandada pingeid, leevendada valu seljas või lihastes. Kindlasti on massaaž üks võimalikke meetodeid, kuidas vähendada stressi ning ühes asendis istumisest tekkinud lihaspingeid.

Enne tähtsate otsuste vastuvõtmist tasuks kaaluda ühte lõdvestavat massaažiseanssi, mis annab kosutust nii kehale kui ka vaimule ning aitab ettevõtte seisukohast vajalikul hetkel kainelt mõelda.

Samas aitab mistahes paus töiste tegemiste vahel värskendada meeli olenemata sellest, millise tegevusega seda sisustada.

Otsi abi professionaalidelt

Kui endale seatud nõudmised pidevalt suurenevad võib see välja viia kurnatuseni või põhjustada ärevushäireid. Stressi vähendamine läbi professionaalse nõustamise on raskemate juhtude puhul kindlasti mõistlik. Psühholoogilise abi otsimine ei ole kindlasti häbiasi – seda tuleks käsitleda kui investeeringut tulevikku.

Otsi võimalusi tööst eemale saamiseks

Pane ennast kirja näiteks joogatundidesse. Need aitavad mõned korrad nädalas pärast tööd maha rahuneda ning loovad puhvertsooni sinu töiste asjade ja koduste tegevuste vahele.

Samuti tasuks leida endale mõni hobi. Olgu selleks aiandus, fotograafia või matkamine. Hobi on kasulik leidmaks nii uusi sõpru kui ka võimalikke uusi kasulikke sidemeid sinu ettevõttele.

Võta puhkust

Tuleta meelde, mis asi on puhkus. Kui sulle ei meenu, millal viimati puhkasid oleks aeg seda endale lubada. On teada-tuntud, et ettevõtjad töötavad sageli rohkem kui nende alluvad, kuid siinkohal ei tasuks üle pingutada. Eeskujuks tasuks olla ka alluvatele, sest ettevõtte juhi väsinud olek ja närvilisus mõjutab ka nende tööd ja vaimset seisundit.

Tee sporti

Lähtuda tasuks Bob Dylani sõnadest, kes on öeldnud „Parem hakka ujuma või vajud põhja nagu kivi“. Kuigi tema tsitaat ei ole otseselt seotud trennis käimisega sobib see illustreerima ka enesetunnet, mis tekib kui olla füüsiliselt passiivne. Leidub palju uuringud, mis näitavad, et hea füüsiline toonus aitab leevendada stressi.

Mediteeri või ole mõni hetk iseendaga

Võta mõni moment iseenda jaoks ning eemaldu kasvõi kümneks minutiks kontorihäältest ja –saginast. Aruta mõttes läbi seatud eesmärgid. Kuigi mediteerimine tundub kummaline viis keset tööpäeva stressi maandada tasuks seda ikkagi katsetada.

Meditatsioon ei seisne ainult ühele konkreetsele asjale pingsalt mõtlemises. Pigem on see üks viise, kuidas puhastada meelt kõigest üleliigsest, et vähendada stressi, tunda ennast üldises plaanis värskemana. Meditatiivsete pauside kasulikkust on tõendanud ka mitmed uuringud.

Otsi üles enda tõeline mina ning tuleta meelde see elevus ja mõnu, mis kaasnes ettevõtte loomisega. Vaata üle esialgne äriplaan ning võrdle, kuhu oled jõudnud tänaseks päevaks. Kindlasti leiad mõne eesmärgi, mis on juba täidetud. Loevad ka väikesed saavutused. 

Allikas: Entrepreneur.com

Vaadake lisaks ka Tööelu portaali teemalehte tööstressist.

Tagasi
Seitse nõuannet ettevõtjatele stressi vähendamiseks
Võta ühendust

Teksti suurus

Reavahe suurus

Kontrastsus

Ligipääsetavusest

Tooelu.ee loomisel on peetud silmas, et siin avaldatav info oleks kättesaadav ja kasutatav võimalikult paljudele inimestele.

Loe lisaks