Avaleht / Uudised

Kuidas läbikukkumine enda kasuks tööle panna?

19.01.2015


Postimehe juhtimise rubriik vahendas Entrepreneur.com näpunäiteid, mis tuleks ette võtta, et läbikukkumisest kokkuvõttes hoopis kasu lõigata. Kuigi oma vigadest õppimine võib olla raskem, kui esialgu tundub, siis järgnevad neli nõuannet peaksid aitama tagasilööki seedida.

Kuula

Kui sulle teatatakse, et sinu higi ja pisarate abil tehtud töö tulemus ei ole piisavalt hea, on lihtne asuda kaitsepositsioonile ja väita endale, et tegelikult on asi hindajates ning sina tegid oma töö hästi ja oled piisavalt heal tasemel.

Kuigi enesekindlus on tihtipeale kasulik omadus, tuleb alati valmis olla ka ennast arendama. Seetõttu tuleks kriitikaga silmitsi olles jääda rahulikuks ning ilma omapoolset hinnangut andmata kuulata, mida konkreetselt sinu töös kritiseeritakse:

Mis täpsemalt oli hindaja arvates valesti?

Milliseid nõrkusi sinu töös ette heidetakse?

Analüüsi

Andes endale aru, et negatiivne tagasiside, mille just said, on vaid üks arvamus, tuleks sellegipoolest analüüsida neid osasid kriitikast, mille suhtes tunned end kõige tundlikumana. Tihtipeale teavad inimesed ka ise enda nõrki kohti ning nende parandamise asemel üritavad neid pigem varjata. Seetõttu on tõde nõrkade kohtade kohta aga kõige valusam vastu võtta.

Samuti tuleks analüüsida kritiseerijat ning teada tema kompetentse. Kui hindaja on teatud kritiseeritava temaatikaga hästi kursis, tuleks seda võtta tõsiselt, teiste nõrkade kohtade kohta tuleks aga kuulata nende inimeste kriitikat, kes on just nendel teemadel kompetentsed.

Kohandu

Peale negatiivse tagasisidega tutvumist on vaja hinnata, kas parema tulemuse saavutamiseks oleks vaja end ja enda tegevusi vastavalt kohandada. Juhul kui vastus on «jah», tuleks endale ka vastavad eesmärgid püstitada.

Näiteks, kui sulle heidetakse ette organisatoorsete võimete puudumist, tuleks hakata neid vähehaaval arendama - kasvõi päevaplaanide koostamise ja nendest kinnipidamisega.

Hinda ümber

Juhul, kui oled otsustanud oma nõrki kohti arendada, tuleks regulaarselt - näiteks kord nädalas - oma tegevusi ja rahulolu ümber hinnata.

Kas oled suutnud teha vajalikud muudatused? Kas oled oma eesmärkidest kinni pidanud? Kas näed tulemuste paranemist? Kas oled muutustega rahul või on nad pigem rohkem kahju kui kasu teinud?

Allikas: majandus.postimees.ee

Foto: SXC

Vaata lisaks ka Tööelu portaali teemalehti läbipõlemise, tööstressi ja psühhosotsiaalsete ohutegurite kohta.

Tagasi
Võta ühendust

Teksti suurus

Reavahe suurus

Kontrastsus

Ligipääsetavusest

Tooelu.ee loomisel on peetud silmas, et siin avaldatav info oleks kättesaadav ja kasutatav võimalikult paljudele inimestele.

Loe lisaks