Avaleht / Uudised

Kas haiguslehel olev töötaja peab tööandjat teavitama sellest, mis haigus tal on?

06.08.2013



Lugeja küsib: Kui saan arstilt haiguslehe, millal pean tööandjale teatama, et olen haige ja kas pean ka ütlema, mis mul viga on?


Vastab: Tööinspektsiooni Lääne inspektsiooni tööinspektor-jurist Anne Pärnat

Töölepingu seadus § 15 lõige 2 punkt 10 sätestab töötaja kohustuse teatada tööandjale esimesel võimalusel oma ajutisest töövõimetusest ja võimaluse korral selle eelduslikust kestusest.

Ajutise töövõimetuse juhtumiteks on muu hulgas töötaja haigus või vigastus, mis ei võimalda tal ajutiselt töötada, töötaja suhtes kehtestatud karantiin ja alla 12-aastase lapse põetamine.

Seadus kohustab haigusest teavitama esimesel võimalusel, see tähendab siis, kui töötaja tervis lubab ja võimalus tekib.

Töötaja ei pea informeerima tööandjat oma terviserikke põhjustest või diagnoosist.

Eeldatavat töölt eemalviibimise perioodi tuleb vajadusel täpsustada, kui näiteks haigus süveneb või muul põhjusel tuleb töölt pikemalt eemal viibida, kui töötaja algselt arvas.

Tööandjal on võimalik töökorralduse reeglites kindlaks määrata mõistlik aeg, mille jooksul peaks töötaja tööandjat ajutisest töövõimetusest teavitama - näiteks kolme tunni jooksul pärast tööpäeva algust.

Foto: Shutterstock

Allikas: Tööinspektsioon

Tagasi
Kas haiguslehel olev töötaja peab tööandjat teavitama sellest, mis haigus tal on?

Teksti suurus

Reavahe suurus

Kontrastsus

Ligipääsetavusest

Tooelu.ee loomisel on peetud silmas, et siin avaldatav info oleks kättesaadav ja kasutatav võimalikult paljudele inimestele.

Loe lisaks