Avaleht / Uudised

Digikanalid teevad Tööinspektsiooniga suhtlemise lihtsamaks

18.09.2017


Nagu saab panka minna või teatripileti osta läbi interneti, saab ka Tööinspektsiooniga suhelda digitaalselt. Ühed olulisemad kanalid selleks on Tööelu.ee infoportaal, kus te praegu viibite ning kliendiportaal eTI. Esimesest leiab vastused sadadele töökeskkonda ja töösuhteid puudutavatele küsimustele ning teine pakub mugavat viisi Tööinspektsiooniga suhtlemiseks ja dokumentide vahetamiseks.

Samm klientidele lähemale

eTI peaspetsialisti Olle Kärneri sõnul loodi kliendiportaal, et teha füüsilistest kontoritest samm ettevõtjatele ja töötajatele lähemale. Digitaalne kontor on üle interneti kõikjal kättesaadav ning avatud 24 tundi ööpäevas ja seitse päeva nädalas. Kliendiportaal on mõeldud nii tööandjatele kui töötajatele. „Portaali vahendusel saavad töötajad ja tööandjad esitada Tööinspektsioonile dokumente ning tutvuda enda andmetega registrites. Selle kaudu on väga mugav andmeid edastada,“ selgitab Kärner. Portaal võimaldab juhtumite kiiremat menetlemist ning toetab liikumist paberivaba Tööinspektsiooni suunas.   Mis on eTI-st kasu?

eTI kasutamine hoiab kokku aega ja raha. Portaali kasutamine on ettevõttele kasulik, sest töötajad või tööandja ei pea ise Tööinspektsiooni kontorisse kohale tulema või ootama postiteel liikuvate dokumentide järgi. „Näiteks kui ettevõttest läks postiga teele dokument, kus mõni väli jäi täitmata, saabub peatselt vastus, kus palutakse esitada kogu vajalik informatsioon. eTI-s on kohustuslikud väljad tähistatud ning poolikut dokumenti esitada ei saa,“ tõi Kärner näite. Olulist ajalist võitu annab ka portaali kasutamine arhiivina. eTI vahendusel tehtud infovahetus jääb alati alles. Nii on võimalik seal vaadata kunagi toimunud menetlusi, raporteid ja avaldusi. „See välistab olukorra, kus ettevõttes töökeskkonna eest vastutava inimese vahetumisel kaob koos temaga ka kogu ajalugu. Nii saab uus inimene jätkata sealt, kus eelmine lõpetas,“ lisas Kärner.

Seni on kliendiportaali kasutanud umbes 1600 tööandjat ja 4000 eraisikut. Igas kalendrikuus lisandub eTI kasutajate hulka 50-80 uut ettevõtet. Seega kasutajatering laieneb pidevalt. „Kõige sagedamini saadetakse kliendiportaali kaudu tööõnnetuse raporteid, teatatakse töökeskkonnaspetsialisti, -voliniku, -nõukogu liikmete andmeid ning saadetakse töövaidlusavaldusi,“ tõi Kärner esile enim kasutatavad funktsioonid.

Tulevikuplaanid

eTI ei ole aga kaugeltki valmis. „Teame, milliseks soovime süsteemi arendada ning töö käib selles osas pidevalt. Prioriteet on kasutusmugavuse tõstmine ning selle ja järgmise aasta jooksul soovime näiteks isikutuvastuse ja autoriseerimise muuta senisest mugavamaks,“ avas eTI peaspetsialisti tulevikuplaane.

Suund digitaalsele infovahetusele

Tööinspektsiooni Tööelu.ee portaali toimetaja Rasmus Milleri sõnul liigub amet üldiselt infovahetuse digitaliseerimise suunal. „Kohapeal vastuvõttudel käivate inimeste arv on tuntavalt vähenenud ning erinevate digikanalite kasutatavus märkimisväärselt tõusnud,“ rääkis Miller. Lisaks tööelu- ja kliendiportaalile pöördutakse Tööinspektsiooni poole aktiivselt ka sotsiaalmeedias Tööelu Facebooki lehe vahendusel ning küsitakse nõu meilitsi. Tulevikku võib kuuluda ka Skype teel nõustamine.

Milleri sõnul on Tööinspektsioon digikanalite kasutuses Baltikumis suunanäitajaks: „Meil on ainukesena nii ulatuslik infoportaal, mida pidevalt uuendatakse ning mida külastab aasta lõikes ligi kuuendik kogu tööealisest elanikkonnast.“

Ka meie naabrid väärtustavad digikanaleid

Sarnaselt Eestile kasutab ka Leedu Tööinspektsioon infosüsteemi suhtlemaks tööandjatega. Lisaks on nad loonud interaktiivse riskide hindamise tööriista, mis hõlbustab väikestel ettevõtetel riskianalüüsi koostamist ning online vormid kodulehele näiteks illegaalsest tegevusest teatamiseks. Leedukad kasutavad Tööinspektsiooniga suhtlemisel aktiivselt emaili ja Facebooki võimalusi. Päevas tehakse esimese abil 50-100 päringut ning sotsiaalmeediakanali toel 20-40 päringut.

Leedu Tööinspektsiooni esindaja Marija Čereškevičiūtė’i sõnul plaanitakse lähemas tulevikus pöörata tähelepanu ka virtuaalse konsultandi arendamisele. Praktiliselt tähendab see võimalust esitada nende veebilehel küsimus ning digitaalne abimees otsib üles seadusepunkti, milles vastus sisaldub ning esitab selle küsijale. Detailsema selgituse saamiseks tuleb siiski inspektsiooniga eraldi ühendust võtta. Asja mõte on muuta seadustest orienteerumine lihtsamaks.

Läti Tööinspektsiooni esindaja Linda Matisāne’i sõnul on nad töötajate ja tööandjatega info vahetamiseks loonud  17 erinevat e-teenust. E-teenuste abil saab näiteks teatada tööõnnetusest, esitada kaebuseid ja vaidlustada inspektsiooni otsuseid. Meie lõunanaabrid plaanivad lähemas tulevikus luua ka oma äpi ning pöörata rohkem tähelepanu loodud e-teenuste avalikule tutvustamisele.

Autor: tooelu.ee

Tagasi
Digikanalid teevad Tööinspektsiooniga suhtlemise lihtsamaks
Võta ühendust

Teksti suurus

Reavahe suurus

Kontrastsus

Ligipääsetavusest

Tooelu.ee loomisel on peetud silmas, et siin avaldatav info oleks kättesaadav ja kasutatav võimalikult paljudele inimestele.

Loe lisaks